• Standaard

6 simpele tips voor 90+ dagen succes

Het is belangrijk dat je naast het sporten een eetpatroon ontwikkelt dat past bij je doel.

Wij hebben het niet over een ingewikkeld dieet, want dat houdt niemand vol.

Wij houden het graag leuk en lekker en willen het vooral niet moeilijker maken dan nodig.

Begin met deze 6 tips, die jou gaan helpen om makkelijker resultaat te boeken!

1. Eet van kleinere borden
Mensen hebben vaak de behoefte hebben om hun bord leeg te eten. Als je van een kleiner bord eet, ga je automatisch minder eten. 

2. Koop een nieuwe koekenpan 
Je hebt in een goede pan veel minder (of geen) bereidingsvet nodig om je eten klaar te maken. Dit kan tot wel 200 kcal per maaltijd schelen! 

Meer grillen en/of in de oven je eten bereiden (zonder bereidingsvet) is natuurlijk ook een goede optie. 

Ons advies: koop elke 4 maanden een nieuwe koekenpan. Je vetpercentage is je dankbaar!

3. Schep op in de keuken 
Het vermijden van meerdere keren opscheppen is erg belangrijk als het gaat om portie-controle. Zichtbaarheid van voeding resulteert in (onbewust) meer eten. Zet dus geen pannen op tafel, maar schep op in de keuken. 

4. Drink geen calorieën 
Drank verzadigt niet en voor je het weet heb je veel onnodige calorieën binnen. Eet liever 3 sinaasappels dan het drinken van een glas jus d’orange. 

Ons advies: drink water, koffie, thee en mocht je niet zonder frisdrank kunnen: kies voor light. Eet je calorieën.  

5. Honger is je vijand 
Honger is de grootste reden dat een dieet of voedingsplan niet slaagt. Als je honger hebt, maak je geen rationele keuzes meer over voeding. Het gevolg is dat je vaak de verkeerde voeding kiest en er teveel van eet. Eet regelmatig en voldoende van de goede dingen. Sommige mensen eten liever structureel 3 x per dag, anderen doen het beter op 6 geplande maaltijden. Uiteindelijk gaat het om het totaal, niet zozeer wanneer je het eet!

6. Train!
Als je regelmatig traint, maak je automatisch betere keuzes op voedingsgebied. Zorg dat je minimaal 2 keer per week traint.

Er is een sterke samenhang  tussen regelmatig trainen en betere keuzes maken op voedingsgebied. 
 

Naast het geven van deze tips willen we jou natuurlijk graag verder helpen. Wij werken samen met BenFit, de experts op het gebied van voeding in Nederland.

Wil je meer weten over ons 6 weken BenFit Boost programma? Spreek een van de coaches aan in de club en we vertellen je er alles over!

Nieuws

  • Woensdag 27 april KONINGSDAG zijn wij gesloten!

    Uiteraard vieren wij ook Koningsdag! Dat wij gesloten zijn betekent natuur...

    Lees meer
  • Zo ziet onze club er nu uit!

    Heb jij onze club alweer bezocht? Lekker sporten in de Milon Cirkel, FitGirlL...

    Lees meer
Meer nieuws